سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه زمانی بیمار بواسیر را باید جراحی کرد؟

اگر بخشی از عضله های مقعدی بیرون بیاید و درد زیادی را متوجه بیمار کند، بواسیر به مرحله حاد رسیده و در این مرحله نیاز به عمل جراحی برای درمان بواسیر است. در این مرحله دیگر روشهای درمانی خانگی و گیاهی نمی توانند درد بواسیر را کمتر کنند باید با روش های جراحی جلوی بواسیر گرفته شود. پس زمانی که بواسیر بزرگ و اذیت کننده شده و با خونریزی های زیاد همراه است بهتر است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید و نسبت به درمان خود اقدام کنید. راه درمان برای درمان انواع بواسیرها در خدمت شماست و با روشهای مختلفی برواسیر شما را درمان می کند.

 

عمل جراحی بواسیرهزینه جراحی بواسیر, عمل جراخی بواسیر چگونه است,عوارض جراحی بواسیر یا هموروئید همه این ها را اینجا با هم بررسی می کنیم. عمل جراحی بواسیر راهی مطمئن و تمام کننده برای خلاص شدن از درد و ناراحتی بواسیر است. در برخی افراد، دیگر روش های رعایت یک رژیم غذایی سالم و تغییر سبک زندگی و استفاده از داروهای بدون نسخه، برای درمان بواسیر کافی نیستند. بواسیر و هموروئید آنها به مرحله ای رسیده که دیگر با این روش ها التیام نمی یابد و نیاز به روش های پزشکی دارند.

روش های پزشکی زیادی برای کاهش و حذف بواسیر وجود دارند، مثلا می توان با استفاده از لیزر در مطب پزشک، بواسیر را درمان است. اگر چه این روش درمانی با آسیب و عوارض کمتری همراه است، اما بهترین راه برای درمان درازمدت بواسیر، استفاده از روش جراحی است. عمل جراحی بواسیر به ویژه در مواقعی که بواسیر بزرگ تر و دردناک تر شده و با خونریزی همراه است می تواند راهکار مطمئن و موثری باشد.

عمل جراحی بواسیر در اکثر اوقات زمانبر است. در این مدت که برای جراحی بواسیر آماده می شوید یاز نیاز است که رژیم غذایی فیبردار خودتان را ادامه دهید و تا می توانید جلوی یبوست خودتان را بگیرید و برای اینکه عوارض جدیدی از بواسیر در شما ایجاد نشود، مراقبت های لازم را انجام دهید. برای اینکه از این مراقبت های مناسب قبل از عمل جراحی آگاه شوید با پزشک تان صحبت کنید و از وی بخواهید این مراقبت ها را برای شما توضیح دهد.

عمل جراحی بواسیر

واع بواسیرها معمولا به صورت خود به خود و بدون نیاز به درمان خاصی بعد از گذشت یک الی دو هفته درمان می شوند. اما اگر در این مدت درمان نشدند و علائم بواسیر در فرد ادامه داشت تحت نظر پزشک متخصص نیاز به جراحیبواسیر دارند. دقت کنید که در هر درمانی اعم از درمان دارویی یا درمان جراحی احتمال برگشت بیماری بواسیر وجود دارد، مگر اینکه در سبک زندگی و رژیم غذایی خود تغییراتی بدهید. ورزش منظم را از یاد نبرید و اگر وزن تان زیاد است سعی کنید آن را کم کنید و به اجابت مزاج منظم را در برنامه خود قرار دهید.

 

روش های جراحی بواسیر

جراحی و برش بواسیر: اگر بواسیر به حالت مزمنی رسیده باشد از این روش استفاده می کنند و بهترین روش برای درمان بواسیر این روش است. بعد از عمل، بیمار درد زیادی را تحمل می کند و بهبودی کامل معمولا 2 تا 4 هفته طول می کشد. این روش برای بیمارانی توصیه می شود که دارای بواسیر خارجی هستند و لخته خونی در آنها در مدت 1 الی 3 روز ایجاد می شود.

روش داپلر: این روش تهاجمی است و با کمک داپلر فراصوتی ناحیه ریزش درونی خون سرخرگی را تعیین می کند و آنها را به هم وصل کرده و بافت پرولابه شده را بخیه می زند و آن را به حالت طبیعی برمی گرداند. احتمال عوراض و عودبواسیر در این روش نسبت به روش هموروئیدکتومی کمتر است.

روش هموروئیدکتومی: در این روش ناحیه بواسیر برش داده می شود و اجازه می دهد تا بقیه بافت بواسیر به حالت طبیعی خود برگردد. این روش درد کمی دارد و به نسبت روش برش بواسیر زودتر التیام می یابد ولی احتمال عود علائم بواسیر بیشتر است و برای بیمارانی که به بواسیر درجه 2 یا 3 مبتلا هستند توصیه می گردد.

بعد از جراحی 1 تا 2 روز باید بستری باشید و حداقل ده روز باید محل جراحی را هر روز به مدت سه الی چهار مرتبه و هر دفعه به مدت 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. این کار را باید بعد از هر دفعه دفع مدفوع انجام دهید. بعد از یک تا دو روز بعد از عمل نیز می توانید حمام کنید.

بعد از جراحی بواسیر محل عمل با بخیه دوخته می شود که نخ بخیه جذب پذیر است و نیازی به بیرون آوردن آن نمی باشد. پزشک شما برای تسکین درد تان مسکن و آنتی بیوتیک تجویز می کند. توجه کنید که بدون تجویز پزشک دارویی مصرف نکنید. در صورتی که بعد از عمل جراحی هر یک از علائم بواسیر مانند: درد شدید، خونریزی، تب و عرق کردن را در خودتان مشاهده کردید هر چه زودتر با پزشک معالج خود تماس بگیرید.