سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان فیستول با لیزر

بهترین روش درمان فیستول با لیزر انجام می شود. شما با مقایسه روش درمان فیستول با روش های سنتی و جراحی باز می توانید روش درمان ساده لیزر را متوجه شوید. در روش درمان فیستول با لیزر از بی حسی موضعی استفاده می شود. پس نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان نیست.

بهترین روش درمان فیستول با لیزر انجام می شود. شما با مقایسه روش درمان فیستول با روش های سنتی و جراحی باز می توانید روش درمان ساده لیزر را متوجه شوید. در روش درمان فیستول با لیزر از بی حسی موضعی استفاده می شود. پس نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان نیست.

عمل درمان فیستول با لیزر

خونریزی مقعدی ناشی از عمل درمان فیستول با لیزر به نسبت روش جراحی خیلی کم است. دوره التیام و بهبودی بیماری نیز در این روش یک تا دو ماه است، با این روش بیمار به آسانی می تواند به سر زندگی و کارهای رومزه خود برگردد. با درمان فیستول با لیزر بیمار هیچ درد شدیدی را تجربه نمی کند و در مقایسه با جراحی باز درد کمتری دارد.

درمان فیستول با لیزر یک جراحی کوچک برای برداشتن فیستول است. اغلب این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود. البته برخی اوقات بیهوشی عمومی نیز لازم است. بیهوشی عمومی به عمق درگیری، روش های جراحی بستگی دارد.

پس از عمل لیزر، بیمار در عصر همان روز یا روز بعد از عمل می تواند از بیمارستان ترخیص شود. پیشنهاد می کنیم درمان فیستول با لیزر را با لیزر پرتوان انجام دهید و مناسب ترین راه درمانی این است که بافت فیستوله شده را با لیزر پرتوان برش دهند و از بازگشت و انتشار آن پیشگیری کنند. معمولا فیستول ها بر اثر کیست مویی ایجاد می شوند و بعد از مزمن شدن این بیماری توسعه پیدا می کنند.

مراقبت از ناحیه لیزر شده، با نشستن در لگن آب گرم حاوی چند قطره بتادین، سه الی چهار بار در روز و هر بار به مدت بیست دقیقه انجام می شود که برای دو هفته ادامه پیدا می کند. در صورت احساس هر دردی می توانید از داروی آرام بخش استفاده کنید. بقیه مراقبت های بعد از عمل فیستول مقعدی با نظارت پزشک معالج شما انجام می شود.

جراحی فیستول با لیزر

درمان فیستول با لیزر برتری هایی نسبت به جراحی باز دارد که در زیر به مواردی اشاره می کنیم:

لیزر در موقع برش و برداشتن برچسب پوستی انتهای عصب بریده شده را بازسازی می کند و در نتیجه بیمار بعد از عمل دردی احساس نمی کند یا خیلی کم است.

لیزر رگ های کوچک بریده شده در موقع عمل را همزمان می بندد و در نتیجه خونریزی هنگام عمل کم می شود.

درمان فیستول با لیزر به صورت سرپایی و بدون بی هوشی انجام می شود.

بیمار تنها شب اول را استراحت می کند و نیاز به استراحت طولانی مدت نیست.

بیمار هر چه زودتر می تواند به سر کار و زندگی روزمره خود برگردد.

درمان فیستول با لیزر ار می توان برای همه انواع هموروئید و حتی شقاق و فیستول به صورت یکجا انجام داد.

لیزر محیط عمل را استریل کرده و باعث کم شدن عفونت ناحیه عمل می شود. گفتنی است به همین دلیل انتقال بیماری های ویروسی از جمله هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.

لیزر موقع عمل به بافت اطراف آسیبی وارد نمی کند و مانند کوتر باعث نکروز نمی شود. به همین دلیل درد بعد از عمل کم شده و به اسفنکتر مقعد آسیبی وارد نمی کند. این برتری لیزر باعث کم شدن عارضه بی اختیاری مقعد می گردد.

روش جراحی فیستول را فیستول اکتومی نیز می گویند که در آن فیستول و مجرای فیستول به صورت کامل برداشته می شود. تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. فیستول برداشته می شود و شیاری نیز ایجاد می شود. در جراحی سنتی فیستول امکان صدمه زدن به بافت و عضله سالم وجود دارد که ممکن است منجر به بی اختیاری مقعد شود.

بنابراین پیشنهاد می کنیم درمان جراحی فیستول با لیزر را برای درمان فیستول انجام دهید تا به بافت های سالم شما آسیبی نرسد و جراحی با دقت بیشتری انجام شود. لیزر پرتوان دی اکسید کربن برای کم کردن ریسک آسیب به عضله یا اسفنکتر مقعد توصیه می شود.

منابع برای مطالعه بیشتر درباره لیزر فیستول:

Five years of experience with the FiLaC™ laser for fistula-in-ano management: long-term follow-up from a single institution
FiLaC_Patient_Information
مجله دانشگاه علوم پزشکی بابل