سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه بواسیر را تشخیص دهیم؟

خونریزی هنگام تخلیه روده رایج تریم علامت تشخیص بواسیر است. درست این زمان باید پزشک متخصص شما را معاینه فیزیکی کند و بواسیر شما را تشخیص دهد. ممکن است برای تشخیص دقیق تر آزمایش هایی نیز از شما گرفته شود. این آزمایش ها و معاینه فیزیکی کمک خواهند کرد تا درمان بواسیر مناسبی با توجه به نوع بواسیر شما در نظر گرفته شود.

 Ø¯Ø±Ù?اÙ? بÙ?اسÛ?ر با Ù?Û?زر

خونریزی هنگام تخلیه روده رایج تریم علامت تشخیص بواسیر است. درست این زمان باید پزشک متخصص شما را معاینه فیزیکی کند و بواسیر شما را تشخیص دهد. ممکن است برای تشخیص دقیق تر آزمایش هایی نیز از شما گرفته شود. این آزمایش ها و معاینه فیزیکی کمک خواهند کرد تا درمان بواسیر مناسبی با توجه به نوع بواسیر شما در نظر گرفته شود.

برای جواب این سوال که چگونه بواسیر را تشخیص دهیم توجه کنید که در صورتی که در ناحیه مقعد خونریزی یا دردی احساس کردید باید هر چه زودتر برای تشخیص درست بواسیر و سایر بیماری های نشیمنگاهی مانند شقاق مقعدی و فیستول به پزشک مراجعه کنید، تا تشخیص درستی از بیماری به دست آید.

انواع مختلف بواسیر معمولا با کمک مطالعه پیشینه پزشکی و معاینه فیزیکی بیمار تشخیص داده می شوند. بواسیر خارجی معمولا آشکار و به راحتی در بیرون مقعد مشاهده پذیر است. به خصوص اگر لخته خون تشکیل شده‌ باشد. ممکن است متخصص بالینی شما یک تست دیجیتال برای بررسی خون در مدفوع انجام دهد. اگر شواهدی از خونریزی رکتوم یا خون میکروسکوپیک در مدفوع وجود داشته باشد، او همچنین ممکن است مجرای مقعد را با یک لوله پلاستیکی کوتاه با نور روشن بررسی کند. سگموئیدوسکوپی قابل‌ انعطاف یا کولونوسکوپی ممکن است برای رد علل دیگر خونریزی مانند پولیپ‌ های کولورکتال یا سرطان به ویژه در افراد سن بالا انجام شود.

در بسیاری از بیمارها تا هنگامی که بیمار معاینه نشود نمی توان بیماری را به صورت درست تشخیص داد و روش درمانی موثری را برای آن تجویز نمود. بنابراین در برخی مواقع علائم بیماری در افراد مختلف متفاوت است و هر بیماری نیاز به درمان بواسیر خاصی دارد.

منبع: کلینیک سامان